Smuleliten

24 september - Nytt delmål i vecka 3

Kategori: Film och media

Förra veckan blev kanon - MEN jag har inte avslutat arbetet på hemsidan. Troligen beror min ovilja att göra klart det, på att jag känner att det ständigt dyker upp nya bilder som jag vill använda. Och på att jag fastnat lite granna i modellbilder och inte känner för att berarbeta alla barn och familjebilder som jag egentligen skulle behöva i portfolion. Men jag kämpar på. Och när den är klar, så måste jag göra ett nytt visitkort. Troligen behåller jag samma stil på den - men med nya hemsidans namn på. 
 
Den här veckan känner jag mig matt! Men jag vill inte tappa fart. Så mitt projekt nu, är faktiskt inte inspirerat av någon särskild fotograf. Det är en bild som jag fick i huvudet för någon vecka sedan (kan givetvis vara så att någon har gjort bilderna ändå och att jag bara inte minns var jag såg bilden eller vem som gjorde den - men skitsamma). Jag köpte externa slavblixtar som jag ska kunna använda ute, oavsett hur mörkt det är. Dessa vill jag testa under en session med min huvudmodell Saga ute i Dalby Stenbrott nattetid. Jag har köpt en luftmadrass, den ska täckas med lakan, kudde och täcke...hon ska ligga där....naken, och jag ska sätta ut flera luftkuddar som det kan stå lyktor på, och lysa upp delvis. 
 
Någon gång denna vecka lär vi väl få chans att prova min idé. 
 
Update: Saga blev sjuk och där stod jag med min idé. Tio minuter senare efter ett utrop på Facebook, hade jag två helt nya modeller inbokade. Det visade sig vara kusiner till Alejandro som jag fotograferade förra veckan. Vi fick ändra snittet lite på fotona, eftersom de inte gjorde artnude. Till det mörknade det läskigt snabbt - och började regna. Blixtarna är svåra att förstå sig på, så det var en bra övning. Men det behövs mer, för jag tycker de agerar helt godtyckligt. Här en bild från gårdagens fotning

Kommentarer


Kommentera inlägget här: