Smuleliten

30 september 2012 - Vecka 3

Kategori: Film och media

Mitt mål denna vecka var att fotografera vid Dalby Stenbrott i mörker med nya blixtar. Det gjorde jag. I kolmörkret riggade vi upp en luftmadrass med lakan och lyktor och två colombianska systrar. Det kunde blivit kanon, men det blev det inte. Blixtarna fungerade godtyckligt och fick mig att fundera på om jag förstått dem rätt! Det behövs med andra ord övning!!! Några av bilderna jag tog - inte de på luftmadrassen dock - blev mycket speciella, nästan som tagna ur en film! Det är kul att styla - och kul att se sin bildidé ta form, men känslan av misslyckande är nästan lika stark som känslan när jag väl lyckas! Energin bara drivs ur en! 
 
Denna vecka gjorde jag klart många bilder, men hemsidan - ja den sackar efter. Har skrivit beskrivningar på de flesta kategorier men tvekar att lägga upp den, av orsaker jag inte riktigt har koll på. Tror det är perfektionisten i mig som är tveksam. Men perfektare - ...så mycket att jag blir nöjd, kanske inte är möjligt att göra. 
 
Måndag 1 oktober - söndag 7 oktober
 
Denna vecka kommer jag ta en ny session i Dalby Stenbrott, denna gång i dagsljus med Sara Tynell. Men denna veckas projektmål blir en väldigt surrealistisk bild där jag inte har någon direkt inspiration från någon annan fotograf. Jag ska köpa in en bok från USA som lär en att göra bildmontage, för jag har flera gånger fått kritik på att mina montage inte ser helt äkta ut. Bland annat bilden på "Lost boys" förra veckan där jag gjorde vid vingar på en av modellerna - måste göras om, för bilden är helt unik och förtjänar perfektionen jag pratade om tidigare. Och det går att göra bättre. Men bilden som jag tänker göra är på en modell som står på en pall någonstans med cool bakgrundsmiljö. Jag har köpt in en fågelbur som hon ska ha över ansiktet. Sen kommer jag retuschera bort pallen så det ser ut som om hon står i luften. Det ska bli en serie med tema "Fångad" som ska bli ganska så dramatisk. 
 
På fredag har jag en porträttsession med en helt ny modell som heter Magdalena och är döv. Hon har ett mycket näpet utseende, så jag tror att det blir en session med sagoromantik. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: