Smuleliten

15 maj 2007 - bröllopsplanerna haverar

Kategori: Secondhandbarn

Jag måste ha en sadomashosistisk läggning som befattar mig med mina ff på det här sättet. Jag hade föreställningen om att bröllop skulle få M att tindra med ögonen och utgjuta minnen från sitt och P:s bröllop. Jag hade aldrig förväntat mig att hon skulle reta upp sig så fruktansvärt mycket att hon skriker och kallar folk för jävla bitch och dylikheter. Jag är naiv som ett barn för fan.

Vi fick flera "trevliga" sms imorse. Alla gick i princip ut på att min B måste få veta att jag och F ska förlova oss. Att vi ska.....inte att vi har gjort det. För det har vi alltså inte än. Men vi måste berätta iallafall. David tillhör nämligen den närmsta familjen. Väldigt nära. Så nära att jag skulle vilja sparka honom från ett stup. Yes baby! Hur som helst fick de där sms:en mig och F att bli kamikazepiloter på stört - för vi ringde faktiskt upp till Stockholm för att självmant prata med de små demoniska liven. Min fader som är i kyrkan och på jobbet hela tiden svarade. Bredvid satt M och skrek som en tok.

Jag skämtar inte. Från första stund satt hon och skrek. Hon hade tydligen väldigt negativ uppfattning om bröllopsplaneringen hitills. Faktiskt hade hon negativ uppfattning om det mesta, men bröllopsbudgeten och avsaknaden av massor av saker, tex porslinskostnad (som vi ordnat gratis) fick henne att bli smått besatt. Och sen var det ju den där lilla saken. Den där lilla saken att jag glömt skriva in Ga på gästlistan. Jag nämnde det i förbifarten och då tog det hus i helsike.

Ga har nämligen satt sin sista potatis, gått för långt, och nu jävlar anamma och pannkaka. Om de kommer blir det inget bröllop. Jag var så häpen att jag bara gapade! 

Ga är våra grannar och jag har känt dem så länge jag har funnits till. I princip. De har varit mina föräldras bästa (eller åtminstone) närmaste, vänner. Jag växte upp med Ga, jag tog ut deras hund. Jag älskade sönder deras katt (Linus var Ga:s katt) och blev bjuden på deras barns student respektive bröllop. För mig har det alltid varit en självklarhet att bjuda Ga. Och vad jag vet har det aldrig funnits några större konflikter....

Fram till nu då. Så där lagom nära den viktigaste dagen i mitt liv. Men heil whatever, G1 har nämligen förändrats. Hon är inte längre den människa som jag växte upp med. För hon är nu en jävla bitch. Och inte bara det. Men vi får tro deras ord. (Oss emellan kan faktiskt Ga vara en bitch, för hon står för vad hon tycker och hon viker inte undan, men man vet var man har henne och även om hon och jag har haft skilda åsikter ibland, har hon alltid respekterat mig). Nåväl, såna konflikter kan ju hända ibland och mina föräldrar är ju vitkigare än Ga. Men självklart ville jag veta varför jag inte fick bjuda dem. Men se, det fick jag inte!!!

Det "hade vi fan inte med att göra"  -  nämligen.
Gulligt som fan. 

Särskilt med tanke på att tilliten till folkset i Sthlm inte är särskilt hög. Jag kan faktiskt, riktigt lätt, föreställa mig att konflikten inte är så ensidig som den kan verka. När jag sa att jag ringerGa och frågar vad det är som hänt, så ballade föräldrarna ut totalt. 

Resten av samtalet var mest dimmigt. M skrek i bakgrunden och jag försökte förklara för P att jag respekterade (men tydligen får jag inte använda ordet respektera längre - eftersom ordet har negativ klang???!!!!) att de inte ville att Ga var med på bröllopet, men av respekt till mig och det faktum att jag känt dem hela mitt liv, vill jag veta bakgrunden till detta. Men knappast. Till sist sa vi adjö och jag vilade mitt trötta huvud i mina händer. 
Shit - då hade jag blivit kallad självisk för att jag ville veta bakgrunden, och dessutom barnslig för att jag var tvungen att rota i det förflutnas "skit". 

Oturligt nog var det ju inte förflutet för mig - eftersom jag inte visste ett skit om det - men shit, lyd och tugga på benen vi slänger åt dig! 

Livet är underbart.

Förresten ringde vi Lockså, efter att mina ff ringt dom - och de tyckte väldigt bra om varandra. Start för "Hata Elin - klubben" sker i maj någon gång när föräldrarna anländer från Kina. 

Avgiften är blott 250 kr om året och då får du en nyckelring också. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: