Smuleliten

19 mars 2007 - så går det när man inte tänker

Kategori: Dylika dumheter

image118Göran Perssons utspel i tv-dokumentären som visas ikväll kan man rycka på axlarna åt. Persson är inte känd för att hålla tand för tunga. Han har aldrig gjort ett sympatiskt intryck på mig. Även om man har andra åsikter än sina medarbetare bör man behandla dem med respekt. Inte för att man är rädd för att bli baktalad av dem när de hamnar i en annan position - utan för att respekt är något som utmärker en bra människa.

Men å andra sidan blir jag mycket mer pinsamt berörd av Mona Sahlins reaktion på vad Göran Persson sagt, "Hennes starka sida är inte tänkandet" för på det svarar alltså socialdemokraternas nya partiledare;
 "Jag får väl hoppas att jag på de tio år som har gått sen det här har lärt mig att tänka" - vilket mer än nog bekräftar Perssons uttalande.

Pinsamt!
Och de båda partiledarna, ex och spex bekräftar definitivt varandras dumhet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: