Smuleliten

23 april 2007 - pinup me

Kategori: Mode och skönhet

image193Kvinnor ska vara kurviga, starka, smala, fnissiga, taniga, håriga, roliga, känsliga, mesiga, demoniska och helst med lite feminist-varning. För att hitta kläder som verkligen tar fram kvinnligheten utan att kväsa den (som under 20-talet och tidigare när korsetterna var så tajt åtsnurpta att gammelfaster Knut-Agnes kunde sett roligare ut), måste man titta på 50-talets pinupor. Då började det bli populärt att se ut som en kvinna ser ut när hon äter normalt och har sköna behag. Det gillar vi!

80-talets futuristiska glamporr kan hoppa upp i sitt eget arsel och dö. Jag vill ha rött, vitt, klarblått och bekymmerslöshet. Jag vill ha Marilyn Monroe, Doris Day och Dita Von Teese. Helst doppade i choklad! TopShop har härliga kläder i rockabilly-stil just nu. De röda shortsen snöade jag hem på i lördags. Sen dess har jag inte lyckats slita dem från mina näthinnor. Och idag - blev de mina.

Ut åker alla tråkiga plagg i garderoben som jag ändå inte använder så ofta. Och in åker jordgubbefynden! Men det var inte bara TopShop som lockade denna blåsiga aprildag. Också Gina Tricot finns påhälsning eftersom en klänning skriade efter matte. Klart jag tog hem den och hängde in den i klädhimlens farstu. Den är i sailorstuk och kortkort. En påminnelse om att röra på mig - men ändå låta kurvorna finnas kvar, för då är de som vackrast!
Älska TopShop - dyrka kvinnan - ge mig mat! Nu!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: