Smuleliten

6 augusti 2006 - alla ska vara med, men inte du

Kategori: Poetik

Ikväll blir det valduell mellan Göran Persson och Fredrik Reinfeldt på Tv4. Eftersom det är direktsänt och inte sänds på SVT finns det med all säkerhet ingen text. Om det finns teckenspråkstolk där kommer jag äta upp min hatt. Med andra ord är döva, hörselskadade och äldre människor med hörselnedsättningar avstängda från de viktigaste partidiskussionerna i tv.

Pinsamt och skrämmande!


http://www.tv4.se/nyheter/val06/485026.html

Update:
Jag tuggar verkligen på min hatt. Kvällens politikerduell är textad. Om än mycket nödtorftigt textat men ändock! Vad som slår mig när jag sitter och andlöst väntar på att texten ska komma upp på skärmen *mild ironi* är att ingen av partiledarna lyssnar alls på den andre, varför det borde varit störtenkelt att texta programmet INNAN det sändes. Allt som behövs är ju det färdigskrivna manuset. På sätt och vis hajar jag inte varför de överhuvudtaget behöver sitta i samma studio. Frågan är ju om de ENS GÖR DET.

Ungefär som den där gamla historien om månlandningen och flaggan som vajade utan skugga. Var Neil Armstrong verkligen på månen? Talar Göran Persson och Fredrik Reinfeldt verkligen till varandra?
Gåtans lösning tycks utom räckhåll *si sådär en kvarts ljusår*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: