Smuleliten

9 september 2006 - klänningsarbete

Kategori: Hobby å sånt

Arbetet går framåt, långsamt men ändock! Kjol och förklädesficka är klara och fastsydda. Jag håller just nu på att jobba på ett av axelbanden. I slutändan kommer jag ha en ficka i mönstrat tyg på framsidan och längst ner på kjolen på baksidan en kant med samma mönster. Eftersom jag syr för hand tar det hela evigheter, men det är spännande att faktiskt se klänningen växa fram. Jag har själv gjort den här designen, jag har ritat mönstret, jag har sytt samman delarna. Jag har aldrig sytt förut (utom i syslöjden som alla andra) och det här är en bragd :9

På bilden har jag nålat fast axelbanden och man kan se att det vänstra börjar bli klart. Så vad tycker ni? *dramatisk paus*

Update:
Eftersom jag troligen inte kommer sy mer på klänningen den här veckan tänkte jag visa den senaste bilden. Ett av hängselbanden är klart (det vänstra). Det är ännu inte fastsytt där bak eftersom jag troligen kommer sy knappar där så att man kan justera längden efter vad man har under klänningen. Längst ner håller jag på att sy en fåll med mönster. Det kommer ta tid. Ännu har jag bara sytt några centimeter (också till vänster) medan resten är fastnålat. En ficka i samma mönster kommer finnas på bröstlappen.

Jag har ont i fingrarna, jag har stuckit sönder dem med nålar och är inte helt glad. Men jag är glad åt klänningen. För oavsett om jag blir jättenöjd med den till sist, så har jag GJORT den. Själv. Jag är imponerad av min kreativitet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: