Smuleliten

10 augusti 2008 - Cloverfield måste ses!!

Kategori: Film och media

SKRÄCKFILM
Monster attackerar skyskrapa och ett antal ungdomar tvingas fly genom ett förstört New York. Thrillern Cloverfield har samma regissör som gjort Lost och kan bäst beskrivas som en blandning mellan 28 days later och Blair Which project. Trots att storyn egentligen borde upplevas som oerhört fjantig - sitter man som på nålar. Handkamera ger skakig realitet och när civilisationen upphör fungera BLIR DET LÄSKIGT på riktigt. Filmen är en riktigt bra skräckrulle som får högsta betyg!

Kommentarer

  • Fire säger:

    s Jag tyckte den var urfånig! Tror jag gav den en svag 2 av 5. Smaken är som baken. :-)

    2008-08-10 | 14:14:36
    Bloggadress: http://firekick.blogg.se/
  • Elinleticia säger:

    Fire: Jo jag har förstått att vi har väldigt väldigt olika smak. En av dina favoriter är väl om jag inte minns fel "Den engelska patienten" som är en av de löjligaste filmer jag sett. Jag blir så uttråkad av den filmen att jag vill hugga av mig själv armen och slå mig själv med den flinar. Tur att det finns så många olika filmer så att ingen behöver ha tråkigt hela tiden iallafall!



    Romantik förresten, inte helt omöjligt att du skulle tycka om "All across the Universe" som är en musikalfilm som baseras på alla Beatleslåtarna. Lite för gulligt för min smak, men jag tror du kan uppskatta den. Puss.

    2008-08-11 | 12:04:47
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Fire säger:

    OH, jag ska kolla upp den! Och Den engelske patienten tror jag att jag är ensam om att älska. Alla verkar tycka att den är långtråkig. Kanske jag som är lite slow. hehe

    2008-08-11 | 19:37:10
    Bloggadress: http://firekick.blogg.se/

Kommentera inlägget här: