Smuleliten

27 december 2008 - Nytt recept är koskit

Kategori: Dylika dumheter

En gång i tiden var jag en naiv jävla sate som trodde att "nytt recept" på färdigmat som Findus och de andra snåljåparna innebar att maten skulle bli godare. Idag är jag fri från alla illusioner.

Nytt recept innebär att företagen har lyckats spara ner ännu mer på maten vi äter. Varje "nytt" recept smakar goja i jämförelse med det förra. Mindre köt är bara en av orsakerna jag spekulerar över. Numera blir jag dock aldrig glad över "bytet recept". Min sista tragedi var när de gjorde om JAPP. Den nya versionen som har tusen år på nacken (tiden går inte fort när man har roligt) är god - men definitivt inte så goda som den första generationes JAPP.

Fan jag vill bli provsmakare så jag får föra in lite raffinerade smaklökar i sammanhanget.
Bite me!
P.s Grillbiten på Werners bild ovan har inget att göra med den här historien. Den kan ha gott samvete för den tillhör den gamla goda skaran.

Kommentarer

  • Jonnas matte säger:

    Sedan de gjorde om receptet på Guldnougat äter jag det inte. Nu är det bara hårt och osmakligt, förr smälte det i munnen :)

    Kram

    2008-12-28 | 22:55:18

Kommentera inlägget här: