Smuleliten

18 januari 2008 - Apa söker maka

Kategori: Apsalut

327375-819Eller make då?! Den här halvapan av lemursläkte hittades i tullen när man sökte piller. Det är förbenat att folk smugglar små djur! Apor är också människor. Människor är också apor. När Jehovas Vittne var här sist (vi skrämde visst bort dem) för något år sedan, försökte de övertyga mig om att jag INTE skulle vara släkt med lemurer. Och där kutade de över gränsen rätt rejält. Fram till dess tyckte jag att de små liven var riktigt söta och gulliga! Men att påstå en sån sak?! Fast jag gav svar på tal. Jag är adopterad och har ingen aning om vilka mina föräldrar är - men visst kan man se vissa likheter mellan mig och apan hermansson=? Whatever. Nu ska den här lilla apan placeras på Malmös naturmuseum (som jag inte ens visste fanns!!! Vill dit - NU) tillsammans med en tilltänkt make. Får hoppas att paret gillar varandra och inte tycker att dom tussats ihop bara för att dom är "i samma ålder".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: