Smuleliten

1 mars 2008 - Om att vilja skära

Kategori: Secondhandbarn

Jag är fucked up. Mellan dimmorna av ångest försöker jag komma ikapp mig själv. Men sen är jag där igen. Det har inte varit så här jävligt på länge. Egentligen har jag svajat i flera månaders tid. Men den senaste månaden har varit värst. På tisdag ska jag till doktorn. Det behövs. Jag hoppas jag får hjälp för jag orkar inte ångesten i längden. Jag vet allting jag borde göra och inte klarar av. Jag vet att jag står mitt i livet och att jag är för nära avgrunden för att våga vackla och hoppas att någon fångar upp mig. För jag har varit här förut. Och jag orkar inte. Jag sitter och väntar på F nu. Men det enda jag har i huvudet är att hitta rakblad och skära mig. Kanske ångesten försvinner då? Jag är så trött på mig själv och på att aldrig kunna leva ett normalt liv mer än någon månad i taget. Framtiden känns mörk så in i helvete. Och råttan i mitt bröst biter mig varje gång jag försöker hitta en väg ut. Den biter och river och sliter.

Kommentarer

  • Freddi säger:

    .Snart hemma.
    Kramar

    2008-03-01 | 19:31:42
  • Konstanze säger:

    Fy fanken vad tufft du har det- och vilken tur du har som har en sådan prins som F.

    2008-03-02 | 00:54:27
    Bloggadress: http://kulturnorden.blogg.se
  • Hosanna säger:

    Livet. Usch ja. Livet är så svårt ibland. Hoppas det är bättre nu.

    2008-03-02 | 10:28:22
    Bloggadress: http://hosannas.blogg.se/
  • Ängla säger:

    Kära söta vackra människa. Jag har så länge läst om dig och dina upplevelser och jag har lika länge velat skriva till dig, men ibland är det så att tystnaden är den bästa vännen.Ibland är det rentav så att det inte finns ord som är tillräckliga och/eller att ord är överflödiga.Jag kan aldrig sätta mig in i hur du kämpar och slåss mot ditt inre och jag kan aldrig trösta eller säga något som på något vis får dina inre demoner att ge upp och låta dig vara. Det enda jag kan är att ge dig min omtanke. Jag läser, jag tänker, jag känner. Du skriver, du ger, du är!
    Kram

    2008-03-02 | 10:42:01
  • Elinleticia säger:

    Konstanze: Inte för att underminera det du säger. Jag hade antagligen inte varit här i idag om inte F funnits. Men vad spelar det för roll om man har drömprinsen när man ändå har så mycket ångest att man håller på att sprängas. Jag är tacksam, det är inte det. Men argumentet känns lite vagt i sammanhanget.

    Hosanna: hankar mig fram. Inte mycket bättre idag. Ska man se det positivt så vet jag iallafall att det inte är någon skit jag går och bär på som jag inte tagit itu med. Det är kroppen. För ett bra tag sen la jag av med p-piller för att jag trodde det skulle bli bättre. Det blev det inte. När jag började om med det för snart ett år sedan var cykeln helt fel. PMS veckan varar i två veckor och under den tiden är det skära-jobbigt. Hela tiden. Det har blivit värre och värre, så jag hoppas och tror på medicinsk hjälp snarast. Det är positivt att veta att det iallafall är något som bör kunna kontrolleras med rätt läkemedel - men inte positivt att veta att det kanske tar evigheterinnan det blivit okej igen.

    Ängla: Stort tack för att du skrev. Det betyder så himla mycket. Bara att veta att någon bryr sig som inte ens känner en - är värme. Så tack!

    2008-03-02 | 15:15:57
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se
  • Hosanna säger:

    Elinleticia; men äter du p-pilelr nu? Jag tål det inte men skulle nog inte vilja häva i mig hormoner ändå. SSRI känns som ett tryggare alternativ då. Det går ju att höja dosen i perioder så att man slipper lite av svängningarna. Det är svårt. Tror att det är få som förstår hur svårt det är att vilja men inte kunna...
    Har själv aldrig skurit men det finns många andra käcka sätt att ångestreducera på... och jodå, de hjälper ju för stunden men sedan...

    2008-03-02 | 16:04:31
    Bloggadress: http://hosannas.blogg.se/
  • Elinleticia säger:

    Ja det gör jag. Jag måste för annars blir ångesten helt ohanterlig. Förhoppningsvis kan jag byta till något bättre, men får se på tisdag. Jag började skära mig själv efter ett självmordsförsök (har bara försökt en gång och det ska bli den sista!!!) och det reducerar ångesten en del. Ändå är det något av det absolut sista jag tar till. Men som det varit senaste dygnen att jag bara sitter och skakar och inte ens kan kontakta någon för att prata - då finns det inte så mycket jag kan göra. Ta tabletter eller skära. Ju djupare jag sjunker ner i ångesten, destå svårare att ta mig därifrån.

    2008-03-02 | 16:31:14
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se
  • Konstanze säger:

    Det jag menade med att du har F var mer menad som en tanke att du har någon du kan stångas emot när det är som värst.

    2008-03-02 | 17:25:17
    Bloggadress: http://kulturnorden.blogg.se
  • Elinleticia säger:

    Antar det.

    2008-03-02 | 17:27:58
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se
  • Psyk säger:

    Åh jag vet hur det känns, för jävligt är bara förnamnet.

    Stundslindring...det är svårt att hitta något substitut när man bara tänker på en sak, men bra att du ska till läkaren snart. Själv ska jag förmodligen också byta medicin snart, och jag tror mycket på det.

    Har lite dåligt samvete över att jag inte läser mer på din blogg, men ska göra det från och med nu!

    Psyk

    2008-03-02 | 21:21:10
    Bloggadress: http://psykbrytet.blogg.se

Kommentera inlägget här: