Smuleliten

25 maj 2008 - Livet suger apröv

Kategori: Vardagligheter

image1337
Faktiskt. Jag tillfrisknade inte till bloggrundan. Istället låg jag hostande med feber och förbannade alla bacillers basiluskor. Jag tycker synd om mig själv så jävla mycket! Dessutom mår jag lika risigt idag som igår. Jag är rastlös men kan inte röra på mig. Det enda positiva i kråksången torde väl vara allt läsande. Jag har några sidor kvar i "Bunkern" och ett tjugotal kvar i "Kyrkan, nazismen och demokratin". Igår började jag läsa Kertez "Galärdagbok" som jag ska fördjupa mig i under kvällen. Eventuellt ska jag påbörja en bok som jag fick av M.M om förintelsen, men jag är inte säker. Jag saknar Freddi som jobbar en massa och knappt kommer hem imorgon emellan Hjärup och bion. Vill ha honom nära, det känns så tomt när han inte är här. P.s mönstret funderar jag på att brodera på min klänning till bröllopet. Och jag har fått dille på Art Nouveau nu. Vill beställa hem mönsterböcker med massor av sånt. För visst är det vackert!

Och just det - köpstoppet? Jag skiter i det för jag är alldeles för nere för karaktärsdanande saker just nu.

Kommentarer

  • Thomas säger:

    Kan inte låta bli att fråga, vad är detta för typ av språk, när grundades det och vem har utvecklat det? Jag syftar på "Livet suger apröv". Kan säga att jag inte förstår på vilket sätt det står i relation till dina bildningsvägar. Kan du förklara så är jag idel öra. Thomas

    2008-05-26 | 00:31:16
  • Elinleticia säger:

    Jag förstår inte riktigt vad du menar. Hur mitt språk skulle stå i relation till mina bildningsvägar? Mitt språk påverkas väl från alla möjliga håll precis som andras. Nej jag förstår inte riktigt vad du vill veta?

    2008-05-26 | 03:41:48
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se
  • Konstanze säger:

    Smittar förkylningar genom cyberspace. har snorat, hostat och haft feber hela helgen. Är hemma i dag från jobbet, har ingen feber dock men är dunderförkyld. Du får krya på dig.

    2008-05-26 | 10:19:13
    Bloggadress: http://kulturnorden.blogg.se

Kommentera inlägget här: