Smuleliten

1 april 2009 - Ditt och datt

Kategori: Vardagligheter

Äntligen börjar förkylningen ge sig lite. Måste fortfarande ta febernedsättande hela tiden, men igår var jag rädd att jag hostat sönder ett revben, och att det lagt sig idag är så skönt. Jag dricker varm nyponsoppa. Inget smakar ju något längre, men det är skönt för halsen. Jag läser förstås en massa när jag är sjuk. Och recensionerna samlas på hög. Jag hatar det, för efter ett tag blandar jag ihop känslorna för böckerna och då blir recensionerna inte bra, vilket gör att jag måste läsa om böckerna på nytt. För tillfället har jag dessa nedan att skriva recension på:

Röster som aldrig tystnar av Arthur Szulc (4)
Blaze av Stephen King (4+)
Samtal med I.B Singer av Burgin (3)
I bödelns tid av Svante Lundgren (3+)

För närvarande läser jag:
Dynamisk fokuserad kortidsterapi
De dödsdömda vittnar 60 år senare och
The fifth elephant

Det finns en sak man kan tacka den ekonomiska krisen för. Min förra terapeut har börjat ha praktik igen och vi ska dit på måndag. Hon är egentligen den enda som har lyckats hjälpa mig, så det känns bra. Jag är lite rädd att vårt arbete förut mest av allt var tur. Men jag hoppas isåfall på tur igen! Imorgon behöver jag simma, för jag dör av att vara hemma så här. Tänk om jag hade vetat hur skönt det är att simma!!! Under mars månad simmade jag 15 gånger!

Kommentarer

  • E säger:

    Skickar en välsmakande kram till dig =)

    2009-04-01 | 19:29:03
  • Malin säger:

    Shit, jag Är så imponerad av dig och hur du lixom slukar böcker. Fast jag förstår att det hjälper dig när du mår dåligt. Du är iaf en kämpe och jag peppar dig här i norr fast vi aldig har träffats. Bara så du vet:). Fö har jag oxå midfulness-boken och tycker den är bra (dock måste man ju öva för att det ska ge resultat å det är jag dålig på:).Du gjorde en utmärkt recension på den. Sköt om dig alldeles exra i förkylningstider.

    2009-04-01 | 23:04:29

Kommentera inlägget här: