Smuleliten

21 augusti 2009 bara lessen

Kategori: Secondhandbarn

Jag känner mig så instängd och har sån ångest. Det känns som om förra veckan bara var en dröm, för nu är jag inlåst i en lägenhet och orkar knappt ta mig till toa själv. Och på måndag börjar skolan. För att få färdtjänst måste man varit sjuk i sex månader. Så jag kommer inte ta mig till skolan själv, och hela den biten skrämmer mig så. För även om jag klarar att ta mig dit, så är hörselutrustningen sönder för, jag vet inte många gånger och han som har hand om lagning kan inget om ci och ändå måste allt gå via honom, vilket gör att jag knappast kommer få färdig utrustning förren halva terminen gått. Seriöst. Och jag vet verkligen inte hur jag ska klara hela  skoldagar. Akustiken i  skolan var bedrövlig. Det var knappt jag hörde rektorn när vi var ensamma i rummen för att det ekade så.

Det är som att veta att man har ett tiotimmars tandläkarbesök framför sig. Jag kommer bli så trött. Jag kommer bli så ledsen och när jag inte orkar kommer jag att skuldbelägga mig själv. Jag hatar det här.

Som att sitta fast bakom galler, på alla områden. Dövheten är marginell i jämförelse med de känslor som uppkommer när jag hamnar utanför socialt. Jag känner mig så himla ensam.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: