Smuleliten

21 augusti 2009 - Lyra byter namn till Syrsa

Kategori: Vardagligheter

Lyra är ett vackert och ovanligt namn. Typiskt nog lystrar kattfan inte och istället kommer Mila springande när vi ropar. Vi löste det hela genom att byta namn på Lyra. Hon fick det väl klingande namnet (ha...nu blir Freddi sur för att jag sär skriver...haha), Syrsa - eftersom hon låter som en syrsa när hon spinner och för att det märkligt nog inte kändes konstigt att byta namn till det. Så vår nya familjemedlem heter .... alltså, efter många om och men -

Lyra Syrsa Högabo

Kommentarer

  • Freddi säger:

    Jag övar jätte flitigt på att få bort min mot vilja mot sär skrivning. O nödigt egentligen att bli upp rörd över om betydelsen ändras för att ord är samman fogade eller sär skiljda. Och jag är inte alls i ronisk.



    Ge Jätte kram till Lyra Syrsa från mig. :-D

    2009-08-21 | 20:38:53
  • m säger:

    Har ni era katter ute eller inne? Eller bådeock :-D

    2009-08-22 | 10:34:24
  • kirsi säger:

    sååå söt!!Min Bobo lystrar inte till NÅT när han har bus på gång, ser bara helt nonchalant ut och i blicken: men jag skulle bara kolla här lite....JAG gör ju inget....hahah

    2009-08-27 | 14:48:35

Kommentera inlägget här: