Smuleliten

21 september 2009 - En schyst deal

Kategori: Dylika dumheter

Jag blev kontaktad via mejl av en trevlig och förtroendeingivande kille vid namn Patrick KW Chan. Tydligen har jag förutsättningar som passar perfekt för hans affärsverksamhet och han vill ha mig med.
Jag känner mig både smickrad, utvald och glad för denna möjlighet.
Snart kommer jag att tjäna mycket pengar och kan sluta mitt jobb och göra vad jag vill om dagarna. Först ska jag bara leta fram mitt kontonummer och skicka honom så vi kan börja göra affärer.
Bifogar hans mejl så att ni kan se själv om ni inte tror mig.

/Freddi

"För er uppmärksamhet
 
Det är förståeligt att du kan vara lite orolig eftersom du inte känner mig men jag har en lukrativ affärsverksamhet förslag av ömsesidigt intresse att dela med dig. Jag fick din referens i mitt sökande efter någon som passar min föreslagna affärsrelation.
 
Jag Patrick KW Chan Executive Director & Chief Financial Officer för Hang Seng Bank Ltd Jag har en dold verksamhet förslag för dig. Jag måste be dig hjälpa mig att köra ett företags projekt från Hong Kong till ditt land. Det innebär överföring av en stor summa pengar. Allt som rör denna transaktion skall vara rättsligt göras utan problem. Vänligen sträva efter att nå största möjliga diskretion i allt som rör denna fråga. 
 
När pengarna har framgångsrikt överförts till ditt konto, ska vi delar i förhållandet som skall godkännas av oss båda.
 
Jag föredrar du nå mig på min privata e-postadress nedan och slutligen efter att jag skall förse dig med mer information om denna operation.
 
Vänligen om du inte är intresserad ta bort det här mailet och inte jaga mig eftersom jag lägger min karriär och livet av min familj på spel i denna satsning. Även om inget vågade ingenting vunnit.
 
Din tidigaste svar på detta brev kommer att uppskattas. 
  
Vänliga Hälsningar
chan.patrick"

Kommentarer

  • smultris säger:

    haha, underbart ;)



    är du rik nu? :D

    2009-11-20 | 10:10:10
    Bloggadress: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här: