Smuleliten

Vecka 4

Kategori: Film och media

Den här veckan var det meningen att jag skulle göra ett montage, men boken som jag beställt rörande detta har ännu inte kommit. Dock har jag klarat av fyra fotosessioner där alla är test med blixtar (som jag fortfarande inte får riktig koll på. Jag är rätt övertygad om att jag inte passar för blixtljus, men jag vill lära mig att behärska konsten först...sen skita fullständigt i att använda det :), målet var framför allt att lära mig använda vit bakgrund och tekniken high key. Det har fungerat skapligt, men jag är inte riktigt hundra på vad jag håller på med, så jag fortsätter testa mig fram. Eftersom jag har förkylning på väg så kommer nästa vecka bli en liten slapparvecka.
 
8-14 oktober
Hitills är bara en session inbokad, så jag planerar att jobba med montage och fortsätta med tutriols som lär ut olika tekniker för photoshop. Ytterligare en modell jag jobbat med är mycket trolig som passande för modellagenturen jag vill skapa, som i första hand är inriktad mot olika etnicitet, det ligger i tiden, bara för en vecka sedan var det bröllopsmässa i Malmö och temat var just olika kulturer, 38 modeller från väldigt olika länder modellade och mässan har rosats för att vara nyskapande. 

Till nästa söndag ska jag ha sammanställt ett montage

Kommentarer


Kommentera inlägget här: