Smuleliten

13 september 2012 - Projektår

Kategori: Film och media

Att lägga upp ett schema för ett projektår är inte lätt. Kräver väldigt mycket egenarbete utan några egentligt fasta ramar. Jag började göra en projektplan som blev, i stort sett, hur stor som helst. Men denna vecka, fram till 16 september, ägnar jag åt att göra klart min officiella hemsida, så jag har någonstans att hänvisa kunder och företag som jag möter med mål att sälja bilder. På söndag kommer jag göra en större modellsession med tre modeller, varav en kommer vara huvudmodell och delvis koregrafera de andra två. Vi kommer åka till Lars Vijks Landonien och där omsätta en session med inspiration från Leo Grens fotning för Lotta Djoussous smycken. Det blir i mångt och mycket ett slags försök att kopiera och se hur jag skapar en session med samma sorts ljus och stil. Idag är det onsdag och jag och Freddi kommer åka till platsen i fråga och rekka inför fotningen.
 
Update: jag jobbade hela veckan på hemsidan. Framför allt på att välja och färdigställa bilderna som ska vara med. Det tog mycket längre tid än jag trott, men det börjar likna något nu http://hogabophotography.weebly.com/ det återstår fortfarande att skapa en snygg bakgrund/layout - och lägga text till varje kategori. Men bilderna är i stort sett klara. 
Jag gjorde klart tre bilder från Seyffert sessionen - samt flera från Kullens Fyr. Under veckan åkte jag även och rekkade vid Nemis men insåg att jag aldrig skulle orka att klättra fram och tillbaka en gång till, varför vi hade vår stora session vid Kullens fyr. Tre modeller och massor av rekvisita. Målet var att återskapa Leonard Grens session vid Nemis och jag är mycket nöjd med resultatet. 
 
Här är ett urval av bilderna som gjorts under vecka 10-16 september
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: