Smuleliten

20 september 2012 - Projektår vecka 2

Kategori: Film och media

Denna vecka från 17-23 september ska jag färdigställa hemsidan på http://hogabophotography.weebly.com/ och även fotografera två sessioner. Den ena sessionen är själva delmålet denna vecka. Jag ska fotografera en sensuell parsession med Alejendro och Menki. Innan ska jag försöka hitta inspiration i olika magasin och återskapa detta i min egen session. Jag har aldrig fotograferat ett killpar förut och bara gjort en par session tidigare, varför detta blir en stor utmaning. 
 
Bilderna ska jag använda i marknadsföringssyfte i min mapp "Familjeliv" men också skicka in till olika tidningar, kanske någon tidning som riktar sig speciellt till homosexuella. 
Detta är troligtvis min mest utmanande fotosession någonsin. Att grabbarna var näcka var inga större problem, men allt man skulle hålla reda på var desto värre. Två killar i ett badkar - två grodor, varav en ville modella, medan den andra la sig på rygg med armarna i kors på bröstet och låtsades död, en soffa med vackert träarbete genom vilken ficklampa ljus skulle skapa skuggor. Kamera, fjärrutlösare, stege, blixtar..... det var inte lätt. Sedan gjorde jag sängkammarbilder som blev underbara. Men jag kan utan att mixtra med sanningen, säga att jag föll ner i en liten hög när de hade gått (FÖR ATT DANSA SALSA!!!)....jag orkade knappt röra på mig. Men nöjd, ja det blev jag ju. Till och med väldigt. 
Sen har jag givetvis fortsatt med betaljobben jag har, och färdigställt många bilder som legat och väntat. Somliga är väldigt spännande och jag tycker att jag utvecklats, det är fantastiskt att se bilderna från nu, och bara gå ett år tillbaka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: