Smuleliten

30 juli 2008 - Om födelsedagen

Kategori: Vardagligheter

Allt gick bra igår. Jag nojade ytterst lite över att jag nu har ett år kvar tills jag nästan är död. Jag var lycklig istället. Vi åstadkom en hel del grejer också. Vi åkte till Erikshjälpen och köpte hem dukar som vi ska sy om till rundlar till de små borden på bröllopet (det börjar kännas jäktigt). Jag som hade fått femhundra kr av farmor köpte upp dem på Noa Noa - den enda butik i Skåne vi inte varit i - Lund (nu ljuger jag - för vi har Helsingborg kvar, men jag försöker ignorera det :). Otroligt nog fanns en klänning kvar i Lund som jag avgudade. Och en kimono! Jag ska ta kort på mig själv i dem i dag och skicka iväg till farmor så hon får se vad pengarna gick till. Detsamma till Mormor&Morfar - men de kommer nog tröttna för jag köpte ju typ tjugo plagg för deras pengar - men min garderob är så gott som fulländad i dagens datum.

Ebba-Kristina hade tipsat oss om att se "Christian the lion" och det gjorde vi. Jag blev tårögd när lejonet kastar sig över sina älskade barndomsvänner och kramas. Och i födelsedagspresent fick jag en alldeles egen Christian. Han är naturligtvis ett kristet lejon så han har alltid på sig en frälsarkrans kring tassen. På  posten kom en blå fin box - jag öppnade den och världens sötaste paket låg däri. Älskade Mana hade skickat affirmationskort - jag har tagit bild på var jag har det som är veckans tankestillare. Tack Snälla Mana. Du ger alltid så fina presenter och det här behövde jag verkligen innan bröllopet - tvinga mig själv att koppla av och njuta av nuet! :)

En present ligger kvar och den är från Dennis men känns skumt att öppna när han inte här? Eller så kanske det inte är skumt alls. Vi får se :).

Kommentarer

  • mana säger:

    grattis i efterskott gamling :D

    2008-07-30 | 12:29:10
    Bloggadress: http://manamonroe.blogg.se/
  • Eva P säger:

    Men boken om Poweryoga? Är det din? Tränar du yoga? Puss.

    2008-07-30 | 14:55:48
    Bloggadress: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
  • Elinleticia säger:

    Mana: Tack din lilla ungdomliga läckerbit.



    Eva: Ska börja så smått, bakom Styrkeyoga boken står en bok om vanlig yoga och den ska jag starta med. Är inte redo för styrke än med tanke på revbenet som fortfarande ömmar om jag har på mig bh! :)....men snart snart...pussar

    2008-07-30 | 15:48:56
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: