Smuleliten

10 november 2008 - Filmbetyg

Kategori: Film och media

Jag kommer i fortsättningen skriva om de filmer jag ser med kortfattade omdömen. Alla filmerna bedöms utifrån sin genre, vilket betyder att en film inom romantisk komedi kan få lika högt betyg som en dramatisk klassiker. Jag förbehåller mig rätten att hitta på de kategorier jag vill och placera filmer där de passar in väl. En grundligare genomgång kommer när jag får tid. Betygsystemet går från 1-5 med en speciell ikon för de bästa filmerna, som man bara inte får missa.

FANTASY/ROMANTIK
Romantisk fantasyfilm baserad på Neil Gaimans vackra bok "Stjärnfall". Bra skådespelare och vacker avkoppling.








JAPANSK SAMURAI FILM/ DRAMA
Japansk film om en grupp föräldralösa barn som uppfostras till lönnmördare. Otroligt snyggt filmat och trots att hälften av filmen består av slagsmål-scener, tappar den aldrig fart. Ett måste om du gillar japansk film - och annars också faktiskt.





OSANNOLIKA KOMEDIER
Skruvad dockteater som skulle få Kermit att volmera. Otrolige Peter Jackson gjorde faktiskt ännu bättre filmer före genombrottet med "Sagan om Ringen". Här visar han vad han kan skapa med liten budget och hemskt dålig - DÅLIG humor! :)
Observera - inget för småbarn eller kräsmagade kulturfjantar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: