Smuleliten

18 september 2008 - Massor av borden

Kategori: Vardagligheter

Massor av "jag orkar inte". Idag bör jag bli klar med boken om borderline "På lång sikt", jag har påbörjat den, jag vet inte hur många gånger, men aldrig orkat läsa klart. Den ingår i min läskurs så jag måste rappa på! Men den ger mig en undanglidande känsla. Författarna pratar om respekt för sina patienter osv, men ofta känns det som de inte förstår att lyssna. Konflikter som inte behöver bli konflikter skapas när patienten inte blir trodd och därmed inte heller känner sig respekterad.

Men jag inser att det är ett otroligt svårt område att jobba med i terapi. Och idag ska jag läsa ut den, för annars får jag inte blogga på en hel vecka. Vad sägs om den utmaningen! :)

Ps. Jag ser inte ut som på bilden - utan värre. Tog den någon av dagarna när jag började känna mig förkyld och jävlig. Nu är jag riktigt dålig och då har jag en ännu sämre klädsmak. Idag är det rutiga babyblå pepita byxor och galna anktröjan. Bara för att ni ska helt greppa läget.... :)

Kommentarer

  • 237 säger:

    Hej vännen



    din dator skickar massa spam till min mailadress och msnadress. tror du har massa spyware i din dator ... ladda hem adaware eller nåt och kör det så att skiten försvinner.



    kram

    2008-09-19 | 11:49:24
    Bloggadress: http://rum237.wordpress.com
  • elinleticia säger:

    Ska göra i helgen, så jävla trött på att det blir så här hela tiden. Ett tag trodde jag att jag blivit av med skiten, men så började det igen.

    2008-09-19 | 11:54:24
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: