Smuleliten

19 september 2008 - vara lycklig över

Kategori: Vardagligheter

1. Att katterna kryper upp i knät och vill kela exakt hela tiden
2. Att se lägenheten växa fram ur våra tänkta föreställningar
3. Mårtengås i november
4. Att jag är på sista boken i läskursen i beteendevetenskap
5. Min kurs i "Efter Auschwitz", med toppenlärare och toppenkamrater och framförallt - underbar litteratur
6. Att Freddi inte blivit smittad  av min förkylning och kan ta hand om mig
7. Mina nya skor och stövlar
8. Min hela garderob faktiskt!
9. Att jag har ett nytt handarbete på gång
10. Attaraxen har gjort att jag inte alls har lika mycket ångest om kvällarna


Så mycket man borde, men sånt man aldrig gör. Jag har hunnit halvvägs  i "På lång sikt", jag kommer troligen inte bli klar idag. Nu läser jag dessutom på ett djupare sätt. Jag skriver små kommentarer och försöker ta in texten på en annan nivå än när jag bara "sträckläser". När helgen är över ska boken vara klar och recenserad och allting ivägskickat till J. Hermansson. Ibland måste man rucka på målen så de blir möjliga att faktiskt nå ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: