Smuleliten

3 augusti 2009 - Mellandag

Kategori: Vardagligheter

Måndag morgon. Fortfarande två obrukbara ben och ett huvud som värker och ögon som ser dubbelt. Bättre i benen. Något som blev ogjort efter att jag dabbat mig två gånger. Först när jag körde in med rullstolen i badkaret så att Elinleticia slog i sin stukade fot och sedan när jag fick för mig att den skadade vadmusklen var den friska vadmuskeln och tog tag i den ovarsamt. Båda gångerna med stor smärta för Elinleticia - både då och efter. Så nu på kvällen är läget ungefär som före helgen. Jag bara hoppas att nattens vila förbättrar det. Och att både ben och huvud är bra nog till på lördag så vi kommer i väg på vår veckas rundtur i Sverige då vi ska besöka vänner och släkt.

Annars har dagen varit lugn. Vi sökte biståndshandläggaren (som Ängelholms sjukhus borde ha kontaktat åt oss eller åtminstone berättat att vi kunde kontakta) men denne har bara telefontid mellan 8 och 9.30 på morgnarna. Så vi får återkomma i morgon.



Bilden är på Elinleticia från i fredags. Tårta blev försenad två dagar, men blev mäkta uppskattad när den väl lyftes fram. Tårtan är en klassiskt morotskaka med glasyr av philadelphiaost och florsocker.

Kommentarer

  • Dennis säger:

    Måla ett stort kors på benet Freddi så du vet till nästa gång ;-)

    2009-08-07 | 10:04:51

Kommentera inlägget här: