Smuleliten

13 januari 2009 - Griniga vetrinärer

Kategori: Vardagligheter

Vi hade råkat boka fel bil, en av bilpoolens djurfria. Så vi ringde och frågade vetrinärerna hur vi skulle göra. Kunde vi skjuta upp besöket, eller skulle vi bli betalningsskyldiga (om det senare - skulle vi tjäna på att ringa efter taxi och ta den kostnaden). De var supergriniga och trots att vi ville ha svar omgående tvekade de och påstod att vi hade ringt akut för tid. Vi hävdade att vår tid för alla tre katter var vanlig årlig hälsoundersökning - vilket vi uttryckt med tydlighet vid två tillfällen. Till sist sket i att ta oss dit. Vi blev inte betalningsskyldiga men har bestämt oss att byta vetrinär. De känns visserligen proffsiga, men bemötandet är alltid mer eller mindre otrevligt, så man har ingen lust att komma dit. Vi ska byta till Max vetrinär istället. Denne ligger dock på lasarettet just nu, vilket lett till att Max chopchop grej har skjutits upp. Han är gruvligen tacksam och viftar med sina små kastanjetter framför Agadors avundsjuka feja så mycket han bara kan.

Imorgon har jag äntligen redovisning för tentamen. Förhoppningsvis fungerar de tekniska prylarna - men med tanke på hur de krånglat på sistone har jag egentligen inga höga förväntningar. Freddi får tolka istället. Jag ska nu sätta mig och läsa igenom de andras material och fundera kring de ideér som de uttrycker. Vi kom nyss hem från Staffanstorp där vi lämnade filmer samt köpte en fantastiskt fin matta på "Härliga hem". Jag lägger upp bild senare ikväll.

Dagens outfit:
Byxor från Topshop
Cardigan från Noa Noa
Ylleväst Gdansk från Noa Noa
och ÄNDÅ håller jag på att frysa ihjäl

Kommentarer


Kommentera inlägget här: