Smuleliten

14 januari 2009 - Gatomio

Kategori: Poetik



Förtydligande. Nej jag hatar inte alla lärare. Ja, jag drog med kam över hela gruppen. Men enligt min empiriska erfarenhet är en större andel av lärare/lärarstuderande egotrippade idioter än motsatsen. Gud ske lov att det finns undantag. Ni som vet med er att ni är undantagen -  ta inte åt er av min ilska. Och ni som faktiskt tar åt er iallafall - använd er frusteration till något vettigt, t ex att bemöta eleverna väl. En del av min ilska ligger för övrigt i att det var vår ytterst flexibla lärare som drabbades av folks arrogans. Om man nu är en bra och lyssnande lärare bör man få kred för det istället för att bli utnyttjad.

Ps. På bild nr 2, vår ybercoola matta som katterna använder som brottningslya för tillfället

Kommentarer

  • Ceriadwen säger:

    Otroligt söt bild. Katten (Max?) ser väldigt nöjd ut. ^^



    Det är klart att jag inte kan tro att du skulle hata alla lärare. Det vore fördomsfullt över alla mått och det vet jag ju att du inte är. :)

    2009-01-15 | 12:44:27
    Bloggadress: http://ceriadwen.blogg.se/
  • E säger:

    Läcker matta!

    2009-01-15 | 16:41:55

Kommentera inlägget här: