Smuleliten

26 januari 2009 - Med måtta

Kategori: Vardagligheter

Jag önskar jag kunde göra saker med måtta. Igår tröståt jag en massa kakor och låg i sängen och hängde men somnade ändå inte förrän klockan var fem på morgonen. Sånt suger! Jag bestämde mig obegripligt nog för att slå näven i bordet och börja träna. Freddi tog katterna till vetrinären (två har öronskabb och Mila måste operera bort en tand) och jag gick och simmade. Efter Okki gick vi på Hannes tai chi och min kropp skrek av ilska för den hade mycket hellre velat ligga still och göra absolut ingenting mer än att andas.

Just nu har jag ont i exakt hela kroppen. Jag ska gå och lägga mig bums och fortsätta läsa pocketboken jag fick av Freddi i förrgår. "Flykten" av Rudi Vrba en av de två som flydde från Auschwitz och låg bakom Auschwitzprotokollet. Vrba skiljer sig från tidigare författare jag läst genom sin insiktsfullhet och omstörtande patos. Primo Levi är fortfarande bäst - men Vrba skriver på något sätt från de levande. Det känns som Primo lämnade kvar en del av sig själv på det där fördömda stället.

I morgon ska vi träffa Mille och se hans lägenhet. På onsdag ska vi till Danmark och mysa. Förhoppningsvis äter vi ålsmörgåsar och åker skridskor. Om jag lever då - min kropp måste återhämta sig lite :)
bild från vaudeuville.com

Kommentarer

  • Camilla säger:

    det är nog sockerchocken som gjorde att du inte kunde somna! Gå en promenad innan du ska lägga dig och drick inte te efter sju. försök att ha regelbundna läggtider och varva ner innan du lägger huvudet på kudden!

    Lycka till KRAM

    2009-01-27 | 08:51:26
    Bloggadress: http://rainred.blogg.se/
  • elinleticia säger:

    Camilla: Smart, det har jag inte ens tänkt på! Klart det var kakorna. Men inatt somnade jag vid två och sov till...eh...typ nu.

    2009-01-27 | 13:29:04
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: