Smuleliten

26 januari 2009 - Vägen

Kategori: Vardagligheter

I dag var jag och Elinleticia och provade på vår grannes (Max husse) Tai Chi kurs nere på gården. Jag sa till Elinleticia: "Äh, vi går ner och provar. Tai Chi - då står man bara still och rör lite på armar och ben. Det är inte så jobbigt." En och en halv timme senare höll jag inte med mig själv längre. Då hade jag fått vila flera gånger då "stå still" är förbaskat ansträngande när man gjort det i en kvart i sträck.
När hela gruppen sedan satte igång att röra sig enligt ett förutbestämt mönster - likt en skock flyttfåglar - var jag och Elinleticia mest i vägen och i slutskedet valde vi att dra oss undan och bara titta på.

Jag lättade mitt hjärta och berättade detta för Elinleticia:
"Jag känner mig i vägen", sa jag.
"Ja", sa hon "det är Tao". 

(Sug på den repliken och återkom när ni listat ut vad hon menade. :-D )

Kommentarer

  • prEllan säger:

    Klart... Tao är vägen! Jag skulle nog inte känt mig ivägen - snarare som ett korthus i en svag bris. Är så stolt att jag kan stå på vänsterben och lyfta höger för att ta på mig strumpan (tvärtom går inte) fnissfniss. JA... jag är mycket gladare och lyckligare nu. Känner mig uppskattad för den jag är på ett helt annat sätt. Har två Cikonfisar = underbart. Ska till Berlin med gänget i maj och till lägret där - så alla tips är välkomna! JAg har aldrig besökt ngt läger innan. Bara minnesmuseumet i TelAviv. Hur förklarar jag försoning?



    Love i stora mått till er underbara och ta det lugnt med den 70%.



    kram/Ällan

    2009-01-27 | 09:03:22
    Bloggadress: http://prellan.bloggspot.com
  • Ceriadwen säger:

    Bra replik. :)

    2009-01-27 | 14:26:17

Kommentera inlägget här: