Smuleliten

9 januari 2009 - Gammaldags hobby

Kategori: Hobby å sånt

Filosofin att köpa, kasta och köpa nytt börjar bli ohållbart i dagens samhälle. Förr i tiden tog man hand om sina ägodelar på ett annat sätt. Jag tänker på hur man broderade monogram på lakan och örngott och la i brudkistan fram tills de skulle brukas. För ett halvår sedan köpte jag antika örngott - och idag är de mina favoriter. Det verkar inte spela någon roll hur ofta man tvättar dem - för de håller! Och det till skillnad från så mycket annan skit som finns att köpa. Nu har jag köpt mig en märkesbok så jag kan lära mig att brodera egna monogram. Fina märkböcker från äldre tider finns att köpa på Tradera.
'

Kommentarer

  • kamelia säger:

    oj vilka fina böcker!

    En mycket bra ide tycker jag!

    2009-04-18 | 00:59:26

Kommentera inlägget här: