Smuleliten

1 juli 2009 - Mailtrubbel & näckrosor

Kategori: Modellbilder

Så sitter jag och är nere för att modellkontakterna liksom avstannade när sommaren attackerade. Sen får jag meddelande från modell som undrar om hennes mail fastnar i skräpboxen - som hotmail tömmer med jämna mellanrum. Och jag tänkte inte ens tanken. Jag tog för givet att intresset liksom svalnade och att jag skulle få plåta kåkar i allmän ensamhet ett tag framöver. Det rent positiva med det hela är förstås att jag kommer igång igen - och dessutom har dessa veckor gett mig färdighet i photoretusch. Ovanstående bild var från första sessionen med Helena. Den är nu delvis retuscherad och ska senare ingå i en bild serie på näckrosor i skymningsljus. För detta behöver jag dock riktiga näckrosor och en cool tjärn. Sånt fiskar man dock inte upp enkelt i Skåne - varför jag får söka mig norrut.

Nu ska jag dö av värmeslag!

Kommentarer

  • Anders säger:

    Kronborgs slott en bit utanför Helsingör har en tjärn med näckrosor. Tog lite bilder där förra sommaren.

    2009-07-05 | 19:18:24
    Bloggadress: http://www.anderscelin.com/Blogg/BloggFrameset.htm
  • Lill säger:

    Detfinns näckrosor i Botaniska Trädgården i Lund.

    2009-07-06 | 11:04:27

Kommentera inlägget här: