Smuleliten

26 mars 2009 - Children of Lir

Kategori: Min garderob


Jag har vunnit hem ett förbaskat vackert silverhänge från Children of Lir collektionen. Det är alltså en irländsk saga (har ännu inte läst den - men berättelsen ska tillkomma med smycket) som smycket är inspirerat av. Jag vann hem det för 100 kr och när jag tittat runt på internet efter ett likadant fast nytt så kostar de flesta över 2000 kr! Och detta är äldre, så det kan vara rätt värdefullt! Jag har också lagt vantarna på en skitdyr men oemotståndlig väska från La Redoute. Se bilden - och en baddrock i rött (för Okki hade sönder min förra). Allt gott - och bra mycket vinst över!

Världens bästa kille kom hem med en ny Pratchett igår och dessutom en NY Stephen King. "Blaze"  heter boken som är skriven under Kings alterego Richard Bachmann. Jag läste ut "I bödelns tid" i morse och kommer bli klar med en intervjubok om  I.B Singer. Allt gott även om min astma blir värre och medicinen får mig att bli spattigare än Ebba på kattmynta.

Kommentarer

  • E säger:

    Jag som trodde kattmynta gjorde Ebba lite pilsk?

    2009-03-26 | 19:35:22
  • elinleticia säger:

    E: du vet, det beror helt på vilket humör hon är på. Av bricanylen blir jag skakis som om jag druckit tjugo koppar kaffe. Jag stissar - och Ebba gör som matte!

    2009-03-26 | 19:42:42
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: