Smuleliten

27 mars 2009 - Dagligheter

Kategori: Vardagligheter

Idag har jag läst mer än hälften av min studiebok om judisk mystik, kabbala. Jag har tvättat snart två tvättar och lagt upp massor av nya auktioner på Tradera. Katterna har lekt hela havet stormar, men nu ligger dom och sover i lådor, skåp och på andra minimala ställen. Jag skulle utmana mig själv att gå en sträcka idag. Jag vet inte om jag vågar, för astman har äntligen lagt sig och jag dör om den börjar igen. Att inte kunna andas är som att vara fångad i sig själv. Fullt likvärdigt med ångest. Ångesten i sin tur kryper lätt fram om jag redan mår dåligt. Kombinationen är en katastrof. Men men, solen skiner - så kanske ändå? Igår provade jag det skräddarsydda äldre nattlinnet som jag budade hem för en hundralapp. Det satt helt perfekt och nådde mig till tårna. Den egentliga idéen var att jag skulle sy om den till en pyamas, men den är så fin i sig att jag inte kan förmå mig själv att klippa i den.  Update: 1.16 km gick jag (och har andnöd). Glömde lägga till länken till mina auktioner. HÄR kommer den.

Idag ska jag skriva recensioner på:
Röster som aldrig tystnar av Arthur Szulc
Blaze av Stephen King
Samtal med I.B Singer av Burgin
I bödelns tid av Svante Lundgren

Kommentarer


Kommentera inlägget här: