Smuleliten

3 februari 2009 - Kreativ badmössa

Kategori: Hobby å sånt

Nu har vi simmat runt 20 gånger sedan årsskiftet. Det är grymt skönt, men håret blir rätt risigt efter ett tag. Det hjälper inte med inpackningar och sånt & min kalufs tämjer man inte ner i någon sån där tajt badmössa som man kan köpa i receptionen. Ett tag provade jag skoskydd :). Jag rullade upp håret som Mimmi Pigg och satte ett vanligt skoskydd över och det fungerade rätt bra. Men självklart inte idealistiskt. Precis innan vi skulle iväg idag fick jag en snilleblixt. Jag har många baddräkter som jag inte kan sälja ut (eftersom man bara får sälja helt nya badkläder och inte vintage). De flesta är för små. Så jag tog helt sonika och klippte sönder en idag. Sen knöt jag ihop den i toppen och snurrade den som en turban. Skitenkelt och snyggt! Och bäst av allt? Det fungerade! Självklart blir håret fuktigt om jag är under ytan mycket - men det blir inte genomvått. Billigare än att köpa en dyr som egentligen bara passar för nordiskt blont hår (eller skalliga killar)!

Kommentarer

  • Lena E säger:

    Jag lägger in frågan 1 gång till här, för jag fick inget svar... Hoppas du ser den nu och vill svara! ;)



    Eftersom ni diskuterar CI här kommer lite från mej med, och jag hoppas det är Ok??! Jag undrar om du har Happ på det andra örat? Om inte, hur har du lyckats att få så bra ljud i Cippen?? Jag undrar för jag är sååå besviken på mitt Cippljud! Jag använder Happ på andra örat och klarar mej inte med bara Cippen! Och ska jag träffa mer än en person måste jag koppla på min SmartLink!Vi gick till samma inställare, du och jag, Christer. Jag opererades lite efter dej. Hörde skitbra i början, men sen har det bara dalat utför, tyvärr.



    Kramen

    Lena, i Malmö



    2009-03-02 @ 00:25

    2009-03-04 | 00:00:36
  • elinleticia säger:

    Lena: Vi diskuterar inte CI. Tom är en ny bekantskap och jag ville berätta lite om hur jag hör idag, eftersom han frågade. Men visst kan vi prata lite om CI om du vill det. För mig har det som sagt fungerat utmärkt. Jag använder inte hörapparat på andra örat - dels hör jag inte nog bra för att använda hörapparat (det var därför jag fick CI) och dels så är ljudet mycket sämre i hörapparat i jämförelse med CI - eller åtminstone i de hörapparater som jag hade mot slutet. De var enorma och satt fast i en behållare jag fick ha på bröstet. Det var de allra starkaste de hade och de fungerade hemskt dåligt. De sista åren använde jag inte hörapparater alls.



    Jag vet inte varför det fungerat så bra på mig. Som jag skrev till Tom så tror jag mycket handlar om att jag höll kvar i mitt hörselminne så till den milda grad att jag kunde favoritskivor - utantill. Jag reciterade högt i huvudet varje dag och talade alltid (folk tecknade till mig men jag talade tillbaka). Jag blev en hejare på att avläsa och jag är så bra på det att jag - sist jag var och kollade CI-apparaten, inte ens hade märkt att högtalaren var helt trasig. Ljudet hade under en tid blivit allt sämre medan jag inte märkte något annat än att jag var tröttare än förut - och inte lyssnade på musik längre (hade inte ens tänkt på att det var därför förrän jag fick byte av högtalare och allt lät underbart igen).



    Jag blir så ledsen för din skull för att det verkar fungera så dåligt. Krister har ju slutat som tekniker på Lunds universitetssjukhus - men de har anställt två jättegulliga tjejer. Gå dit och kolla om det kan vara något tekniskt fel som krånglar. Och hör gärna av dig igen. Det är bra att du berättar om det negativa för jag vill inte ge en för positiv bild av CI bara för att det fungerar så bra för mig.

    2009-03-04 | 00:46:51
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • E säger:

    Läcker badmössa!

    2009-03-04 | 10:17:51

Kommentera inlägget här: