Smuleliten

21 maj 2009 - Loppisfynd

Kategori: Lyckligmapp

Idag var det loppis i Smörlyckan och vi tog en liten sväng förbi. Fyra böcker för tio kr är inte att skita på. Speciellt inte när två av böckerna är pocket i nyskick, "Högläsaren" och en rysk klassiker. "Högläsaren" är alltså den bok som "The reader" med Kate Winslet är baserad på. Filmen tyckte jag var provoaktiv och menlös när den inte provocerade - men boken kanske är bättre? Sen köpte jag Bibeln och psalmboken i gott skick från 1917 också. Böcker att kludda i när jag börjar plugga på Hvilan i höst (jag fick besked att jag kommit in i förrgår!). Det allra bästa fyndet var dock en vacker skål i keramik. Jag dog av kärlek men i mitt bakhuvud skriker min lilla "stilälva" - "LÄGG AV". Men jag gillar pompa och ståt ibland! Och den var handgjord! Sist men inte minst fick vi ett litet skåp för trettio spänn (lika mycket som för skålen). Skåpet ska jag ha i garderoben och ha smycken i. Det om det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: