Smuleliten

2 april 2008 - Fragment av bröllopsyra

Kategori: Secondhandbarn

327375-1110

Bröllopet närmar sig och jag har vidtagit åtgärder för att samla ihop mina idéer till en annorlunda & riktigt originell bröllops outfit. Mest inspiration har jag fått från 1900-talets tidiga era och många av detaljerna är original från denna tid!
 
1. Basklänningen i silke från Noa Noa hänger i vårt sovrum som ett vackert smycke över böckerna. Den är hemskt vacker! 
2. Handskarna är handvirkade och kommer från 1920-talet de är inköpta för några år sedan
3. Underkjol från Noa Noa med vackra detaljer ska bäras under klänningen och jag kommer även sy till detaljer från klänningen på bild nummer 4.
4. Speciellt urringningen på basklänningen är ett problem. Jag har inköpt en jättefin bh från Chantell men det blir helt enkelt för mycket! Bh:n syns lite och jag vill ha en empire-känsla. Första tanken var att försöka hitta en söt blus, men efter att ha funderat på det insåg jag att en enklare idé är att sy på smock vid urringningen och använda klänningen från VILA som jag egentligen hade tänkt att ha, men blev lite för rund för. Det finns massor av fina detaljer som går i gräddvitt och de söta hålbroderierna sys till på basklänningen, enligt pyssliga tanters travliga metod *ingår gratis hysteri*
5. Knapparna är som synes svarta. Dessa måste jag byta ut och jag har inköpt nya knappar från Ebay för någon hundring.  De "nya" knapparna är från år 1910 och sagolika.  Folk tänker sällan på hur lätt det är att byta look på kläder bara genom att sy dit nya knappar!
6. Jacketten från Noa Noas vårvisning
7. Skor som jag har filat bort färgen på (de var mörkt bruna från början) med nagelfil!. De är jättefina och sköna trots att de är så högklackade och ger lååånga ben, vilket är en illusion som lilla jag behöver ha!
image1107

Kommentarer

  • E säger:

    Tror du kommer bli ofantligt fin =)

    2008-04-02 | 17:34:47
  • Ma säger:

    Vilka kreativa och roliga idéer för bröllopskläder! Det låter jättevackert

    2008-05-13 | 09:51:12

Kommentera inlägget här: