Smuleliten

30 januari 2008 - Skäll & skam

Kategori: Secondhandbarn

Jag försov mig imorse. Jag skulle gått ut och fixat tvätten eftersom det var min grannes tur att tvätta. Igår gick tvättmaskinen (en av dem) sönder och vi ringde det nr som stod att man skulle ringa när man anmäler. Men kläderna var dyblöta efter att ha tvättats i fel maskin så de fick hänga över natten. Dumt. Och hon var superjättearg. Jag hatar det. Jag fick ta mycket skäll för att det hänt tidigare. Det negativa med att vara ett par tror jag - vi blir verkligen ETT och samma par. Jag kunde inte försvara mig. Men det här var mitt misstag. Jag bad om ursäkt och tog en massa skäll och kände mig mer och mer som en skamsen hund. Nr vi ringde var tydligen inte nog. Hon hade fått tag på vaktmästaren som kommit på att det var programfel. Han hade naturligtvis inte fått veta att vi anmält - antar att byråkrati går långsamt eller så var nr inte särskilt viktigt. Iallafall visade det sig att maskinen hade programfel. Helt sönder är den inte iallafall.

Men jag mår illa. Om jag hanterar kritik så här dåligt och känner mig så här hatad av såna orsaker? Hur fan ska jag hantera livet då? Jag kommer ta sobril nu. Annars kommer jag bara vilja skära mig och sen slutar det med skit. Jag vill inte. Jag vill vara normal. Jag vill kunna ta kritik och säga - ja det här gör jag inte om igen - men det är ju inget personligt. Hon är inte arg på mig. Hon vet inte vem jag är ens. Men någon är ARG på mig. Arg. Då kommer jag aldrig bli älskad igen. Jag vill inte.

Kommentarer

  • Malle säger:

    Känn dig inte allt för konstig, udda eller knasig! Jag hade med mått skitdåligt i ditt läge, jag tål heller inte kritik och skäll utan det gnager i mig och jag ältar och mår dåligt. Det är u egentligen "shitt happends" och om 3 dar är det glömt men jag vet ungifär hur det känns just nu, det är jäkligt kymigt att få skäll. *stor kram*

    2008-01-30 | 19:35:03
    Bloggadress: http://metallmalin.blogg.se
  • Kirsi säger:

    så tänkte jag också förut och kände mig som en dålig människa men försök att tänka att det där e något som ligger hos den personen, du kan inte ändra på andra bara på dig själv...oftast när folk blir så där arga handlar det ju inte om dig, dom har kanske bara haft en dålig dag och så blir det där droppen som får bägaren att rinna över....när någon är arg eller bitsk mot mig så blir jag såklart också lessen men jag försöker släppa det för va kan jag göra åt någon annans ilska..?den får dom faktiskt ta hand om själva...och om du har gjort det du kunnat så får väl det vara nog..? börja inte straffa dig själv för en sån skitsak, hon överlever väl det? det var ju inte så att någon människa blev skadad...hennes tvätt tog bara lite längre tid, so what!!!

    kram!!!

    2008-01-30 | 22:09:28
    Bloggadress: http://kirsi.blogg.se

Kommentera inlägget här: