Smuleliten

12 juni 2008 - Broderi nästan klart

Kategori: Secondhandbarn


Idag kom min lilla jackett från Noa Noa från Linköping. Den var mycket ljusare än den jag sände tillbaka från Lund. Den här var i den färgen som jag hade tänkt från början - och som påstods icke existera! Efter att ha vägt för och nackdelar mot varandra bestämde jag mig ändå för att köpa den (trots att den var mörkare än jag ville ha) - men alltså - det verkar som om jacketterna i samma modell går i olika nyanser av färgen "lace" och att jag hade väldig tur! På bilden ser ni också broderiet som snart är klart. Det återstår några småstygn som jag missat - samt efterstygn för att ta fram mönstret tydligare - men i det stora hela är det färdigt och visst blev det fint. Nu ska jag vänta in Freddi från jobbet. Det har varit en för jävla dag. Ångesten går i vågor och vräker in över mig när jag minst anar det. Men jag har ändå bara förtärt en sobril idag - så jag är stolt över mig sjäv. Jag hoppas bara den värsta ångesten går över under natten för jag orkar inte en till sån här dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: