Smuleliten

5 november 2008 - Saker att glädjas över

Kategori: Secondhandbarn

1. Ny nästan-tillskottet Max som håller oss i rörelse och anfaller allting som rör sig. Dessutom är han söt som socker.
2. Det faktum att mina hörselhjälpmedel fungerar så bra att jag kan höra min lärare prata nonsens när hans dator bråkar och han måste klicka bort popup-rutor hela tiden. Jag älskar att kunna höra folk prata för sig själva!
3. Sushi är förbannat gott (även om man måste slåss med katter för att få äta ifred)
4. Trots ångest i överflöd tvingade jag iväg mig själv till dagens lektion. Större delen av lektionen satt jag bara och tänkte på att skära mig själv. Men sen lossnade lite av knuten och jag kunde ta in lite av glädjen i att jag faktiskt vågade mig iväg.

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Du är en fantastisk människa, vet du det? Jag är så glad att jag får ta del av dina tankar. Det gör mig ont att de som ska stå dig närmast och ge dig kärlek villkorslöst behandlar dig som de gör. Jag vet tyvärr precis hur det är.



    Många, många kramar till dig.

    2008-11-05 | 18:04:19
    Bloggadress: http://www.silverblavinge.wordpress.com
  • Konstanze säger:

    Heja dig!

    2008-11-05 | 18:44:07
    Bloggadress: http://kulturnorden.blogg.se/
  • mana säger:

    du är stark. så inihelvete. och nu när jag äntligen börjar må bra igen, tänker jag kämpa för dig så mycket jag kan och orkar! <3

    2008-11-06 | 12:03:49
    Bloggadress: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
  • Malin säger:

    Hej. Jag brukar läsa din fina personliga blogg och hittade hit för länge sedan genom Freddis hemsida (lärde känna honom i Stockholm i en teatergrupp). Jag har aldrig skrivit ngn kommentar här men vill bara att du ska veta att jag känner med dig och heja på dig som tusan. Förstår att denna konflikt tar all energi fr dig men jag hoppas du kommer ovan vattenytan snart.

    /Malin

    2008-11-06 | 15:07:32
    Bloggadress: http://vivaliva.blogspot.com
  • elinleticia säger:

    Veronica: Säg det tillräckligt många gånger så kanske jag tror dig :)...nä men allvarligt talat så kan jag på en nivå se objektivt på det hela - jag är bra. Å en annan nivå gör ALLT så ont. Att det var så himla lätt för dom att vända mig ryggen utan att ens låta mig ge en förklaring. Samtidigt som jag måste hantera att dom ger mig skulden för alltihop. Om jag bara hade...om jag hade gjort annorlunda. Dubbel bestraffning.



    Mana: älskar dig vännen! Du behövs för mig, för att göra mig hel.



    Malin: Stort tack att du skrev. Spännande att höra att du jobbat med Freddi. Ska kika in på din blogg också :)

    2008-11-06 | 17:27:20
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: