Smuleliten

29 oktober 2008 - Makabert pinsamt Guillou!

Kategori: Lettura

Appråpå att Stig Larsson rangas som en bättre deckarförfattare än Guillou har den senare attackerat Larssons författarskap och hävdat att all framgång beror på Larssons tragiska död. Oss emellan är det något av det osmakligaste jag hört! För även om det vore så (vilket det inte är - då Larssons böcker håller en helt annan klass än Guillous) så finns det ingen orsak att göra en sån här attack mot en författare som är död! Vad hoppas Herr Självgod uppnå med ett sådant ställningstagande? Egentligen?!!! Jag skäms faktiskt lite å Guillous vägnar.

Kommentarer

  • Malle säger:

    Tycker Guillou är pinsam i alla avseenden, har alltid varit. Värst var när han med hagelbrakare, kanon, gevär och kulspruta åkte till snöbeklädda områden för att "jaga" isbjörn och med inget mindre än handgranat och k-pist lyckades fälla ett magnifikt djur och sedan kalla sig isbjörnsjägare. Där stog han mallgrodan och skrävlade om sin bragd. Äckligt! Bragd hade det varit om man hade kastat ut herr Huillou med nagelfil på isen att möta isbjörn och han fortfarande kom tillbaka med fällt djur, DÅ kanske jag skulle ha blivit imponerad men att slakta björn med vapenarsenal för halva 2a världskriget och dessutom på 300meters håll (typ) ser jag inget modigt med alls. Fnys! Larv.

    2008-10-30 | 09:51:29
    Bloggadress: http://metallmalin.blogg.se/
  • elinleticia säger:

    Malle: Om det skulle vara modigt är det modigt att mobba också. Den starkare anfaller den svagare. Men Guillou tycks ha stora problem med sin självkänsla - och sin manlighet! Jag antar att man måste göra såna där saker då. Liksom visa upp en förlängning av den yttepyttiga lilla snorren.

    2008-10-30 | 19:59:14
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Malle säger:

    Fniss, ja det verkar onekligen gå en röd tråd i det hela ;) Btw tack för tipset på de däringa ugglorna, håller på att fjeska till mig att hon skall skicka en till Sverige åt mig :))

    2008-10-31 | 11:03:10
    Bloggadress: http://metallmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: