Smuleliten

18 februari 2009 - Trött

Kategori: Lettura

Jag har en enorm hög med böcker att recensera. Både läskursböcker och vanliga. Snart börjar vårens kurs i judisk mystik och en läskurs för K.G Hammar i kristen missionsvetenskap. Utöver det så ska jag idag gå till Gleerups där Ann Heberlein ska prata om sin nya bok (den som jag fick av Ingrid). Det är röda veckan vilket innebär att jag inte kan gå till badhallen och simma bort aggressioner. Tvi vale! Vad ska jag göra då? Gå i trappor? Med all största trolighet kommer jag gå i trappor! Jim & Maddox har börjat göra sig hemmastadda. Badkaret har slutat morra, farstun också! Istället springer de runt och muckar gräl med trion och de verkar ha jättekul.

Det är fortfarande iskallt ute. Inne också för vi använder inte elementen. Spara el, spara pengar! Men det är rätt okej eftersom katterna går efter oss och väntar på att vi ska sätta oss ner så att de kan få första tjing på att ligga i knät. Naturlig värmekälla! Bokrean börjar den 24 februari. Jag vet egentligen inte om jag kommer bli lika till mig som jag brukar. Känns som jag kan få tag på de flesta av böckerna via tradera eller bokbörsen. Det är väl klassikerna som drar lite. Men här nedan några av de böcker som förekommer under rean som kan rekommenderas (och som jag funderar på att köpa in - de som är markerade med ett "-" är sådana jag vill köpa, de andra har jag redan)

Fem personer som du möter i Himlen av Mitch Albom
Astons stenar av Lotta Geffenblad
Helt vanliga män av Chistopher Browning
- Folkmordens historia av Kristian Gerner
Auschwitz av Laurence Rees
- Tyskland talar - Niclas Sennertag
- Ondskans filosofi av Lars Svenden
- Art noveau
Extremt högt och otroligt nära av Jonatan Safran Foer
På lerfötter av Terry Pratchett
Små blå män av Terry Pratchett
Lunar park av Brett Easton Ellis 
Adjö herr muffin
Pirr i magen klump i halsen
Rött hjärta blå fjäril

Kommentarer

  • E säger:

    jag såg inga "-" markeringar?

    2009-02-18 | 13:07:02
  • Älvöga säger:

    På lerfötter rekomenderas verkligen! Jag har läst den både en och två gånger på engelska och jag sitter och skrattar en heldel!

    Älvöga

    2009-02-18 | 18:55:59
    Bloggadress: http://alvoga.blogspot.com
  • elinleticia säger:

    E: Isåfall hade det varit citat inom citatet :). Det var ett sånt här tecken jag menade -



    Älvöga: På lerfötter är grym, det är den andra Pratchett boken som säljs ut billigt också. Det är kul, för de brukar sällan ha hans böcker på rean! Läs Thud om du gillar "På lerfötter"!

    2009-02-18 | 21:43:27
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Malle säger:

    Fem personer som du möter i Himlen av Mitch Albom , kom jag 1/3 del i innan jag toktröttnade, trodde den skulle vara väldigt bra men i mina ögon var den ett sömnpiller ;) skalls e om jag framledes kan tvinga mig att plöja igenom den men....nä, den var nog inte min "grej" helt enkelt.

    2009-02-19 | 07:36:02
    Bloggadress: http://metallmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: