Smuleliten

18 februari 2009 - Heberlein och det stora blå

Kategori: Lettura

Nej jag orkar inte. Det var mitt allmäna sinnestillstånd innan jag och Freddi bestämde oss för att ta en middagslur. Vi sov i en timma och sen orkade jag visst. Det är gudomligt skönt att sova! Vi åkte till Gleerups för att lyssna på Ann Heberlein som pratade om sin bok. Där träffade vi Ingrid. När jag väl hade hittat en plats där jag kunde stå och avläsa hörde jag allting! Det var rätt fantastiskt. Underbara begåvade kvinna som kämpat så hårt för förståelse. Underbar kvinna som vågar skriva en bok som prickar in precis allting som jag går omkring och grubblar över. Gud, ångesten, skulden och ansvaret mot vår nästa. Jag är inte ensam. Det är så skönt att veta! Efteråt signerade Ann boken som Ingrid gav mig. Vi berättade lite kort, jag och Freddi om att vår situation inte skiljer sig väldigt mycket från det hon skrivit om. Skönt att få säga. Sen tog jag några kort. Jag tyckte det blev så fint att jag ramade in det, se nedan.

Jag hittade boken "Mindfullness" som ingår i kurslitteraturen. Jag läser biblioteksboken, men tyckte att den var så bra att jag ville ha den själv också. Dessutom ingick en dvd-skiva med meditationsövningar. Efter författarträffen åkte vi och simmade. Det var vuxenkväll vilket innebar att vi slapp horder med shrek-ungar och det var fullt av ljus i hela lokalen. Jag simmade 18 längder och var mer än nöjd efteråt. Bra dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: