Smuleliten

9 juli 2009 - Om social fobi och annat

Kategori: Secondhandbarn


Jag fortsätter göra vid foton, inget nytt under solen. Börjar sakna recenserandet dock, så snart kanske det blir en paus i plåtandet.

Imorgon ska vi till Tropicariet och träffa svåger & svågers flickvän + två barn. Jag är så nervös att jag går sönder. Jag vill göra gott intryck och är livrädd för att de inte ska tycka om mig för att jag beter mig rörigt som jag gör när jag verkligen vill att folk ska gilla mig. Tänk om de tänker, "vilken märklig människa, stelt onaturligt leende - vad vill hon egentligen?". Ju mer rädd jag är för att inte duga, destå svårare blir det att agera normalt och jag tänker att mitt leende är så stelt att det darrar i mina muskler och jag skakar och min röst bär inte och jag frågar för mycket och jag hör inte vad folk säger och jag verkar desperat och jag skäms för det och blir lite arg på mig själv och blir hispig och ännu mer nervös och sen går allt fullständigt åt skogen....eller åt djungeln....

Sen tänker jag, att jag ändå inte kunde valt en bättre miljö att träffa dessa människor i. Tropicariet med mina långsvansade familjemedlemmar som känner av när jag mår dåligt och kommer och klappar mig på handen när det är som värst,  Tropicariet där lemurflickorna klänger på min rygg och luften luktar som hemma....

där kanske det går bra ändå?

Kommentarer

  • Ceriadwen säger:

    Det kommer nog att gå bra! Ta bara ett djupt andetag och skaka/dansa lite nervositet ut kroppen. Kanske lättare sagt än gjort. Men de tycker säkert redan om dig!



    Kramar!

    2009-07-10 | 13:41:38
    Bloggadress: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: