Smuleliten

25 juni 2009 - Lettura update

Kategori: Lettura

Det har blivit en del läsande utan några recensioner. Så är det ju ibland. Men nu ska jag börja uppdatera igen så jag slipper bokhögarna. Idag läste jag ut "Dödens dokument" av Kaplan. Det har tagit mig mer än en månad eftersom innehållet är så smärtsamt att ta del av. Art Spiegelmans version av Paul Austers "City of Glass" var skum men mycket bra. Den judiska mystiken hjälper mig att förstå lite mig på Auster! För närvarande har jag ingen stor bok på gång.


Läst och ska recenseras:
City of Glass av Paul Auster
Adolf av Osamu Tezuka
Jonathan och David av Cynthia Voight
Dödens dokument av Chaim Kaplan
Människohamn av John Ajvide Lindqvist
Den judiska mystiken av Gershom Scholem
The discworld companion av Terry Pratchett

Kommentarer


Kommentera inlägget här: