Smuleliten

15 september 2009 - Tommare än vanligt

Kategori: Secondhandbarn

Ja denna blogg börjar kännas lite ödslig, eftersom jag förälskat mig i agador och mest verkar där. Och eftersom det är tusen år sedan jag producerade en vettig bokrecension så har jag inte haft så mycket att skriva om. Jag fortsätter bana igenom Missionsteologi boken paralellt med en bok om Eichmann av pastor Hull, som också ingår i min läskurs. Utöver det har jag en recension på "Stengrunden" som väntar och på födelsedagsboken som jag fick av familjen Jönsson (stort tack i efterskott) - "Konsten att fylla trettio".

Idag eller snarare i natt vaknade jag av att klockan ringde. Den hade på ett eller annat sätt blivit felinställd så klockan var bara fyra eller något och jag kunde inte somna om. Mina ben värkte efter dagen utan rullstol dessförrinnan och jag låg och oroade mig för att orka morgondagen. Och det gjorde jag inte. Jag var så trött att jag var gråtfärdig och till sist ställde jag in hela dagen eftersom jag knappt orkade avläsa Freddi.

Nu mår jag lite bättre och har lärt mig min läxa. Det är knäckande att behöva använda rullstol, men hellre det än att få så här ont och bli så trött. Jag kan använda både kryckor och rullstol och alternera! Imorgon är det friluftsdag för Hvilan och jag kommer inte vara med (känns onödigt att spela brännboll i rullstol när man kan sitta hemma och plugga missionsteologi - jihaaah). Ska gå till sängs redan nu så jag är pigg och alert nog att avsluta hemtentamen imorgon (tvivelaktigt om jag hinner, men optimisten i mig säger....eh...egentligen ingenting...så skitsamma).

På agador.blogg.se finns en ny modellbild på Hien och inspirationsfotografer. Snabba dig dit och titta!

Kommentarer

  • Roza säger:

    Måste vara en otroligt fin bok! Jag har bara sett filmen, tyvärr... Ska se till att läsa boken också =)

    2009-11-06 | 00:02:18
    Bloggadress: http://takiporian.webblogg.se/
  • Roza säger:

    Oj, råkade skriva kommentaren på fel inlägg... Menade inlägget om "Allt för min syster" :)

    2009-11-06 | 00:03:01
    Bloggadress: http://takiporian.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: