Smuleliten

4 september 2009 - lettura update

Kategori: Lettura

Det går segt med läsandet. Iallafall i förhållandet till hur det brukar vara! Mana kom med en bra idé i början av veckan om att skaffa Lettura en blogg för att öka antalet läsare. Det är på gång! Men ännu inte klart. I övrigt har jag under de senaste veckorna läst "Konsten att fylla trettio", "Gossip girl", "Gossip girl - ni vet att ni älskar mig", och gjort ett par omläsningar av Pratchetts bokskatt. Recenserat har jag visst inte alls. Just nu läser jag Martin Månssons bok om pansarslag och Bo Gertz "Stengrunden". Jag är förtjust i båda.

Jag tror jag ska tillåta mig själv att läsa lite långsammare än jag brukar göra. Jag älskar ju långa böcker, men nu med skolan när jag kommer hem alldeles dimmig av trötthet, söker jag mig hellre till mina gamla favoriter. Böcker jag känner till och älskar. Freddi och Mana är dock i läsartagen vilket syns på Manas boksida och snart på lettura.

Jag uppmanar er bloggläsare att störtdyka in i någon mysig bok så här på höstkanten. Ta chansen att sörpla en chailatte och njuta av Michael Faber, Terry Pratchett, Camilla Läckberg eller någon annan goding. Mycket läsa gör dig klok - därför läs varenda bok!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: